5 Aralık 2011 Pazartesi

Yemek Sorunu

Gönderen Özge Küçük zaman: 00:05
 

"Çocuğum yemek yemiyor. Allah'ım çocuk açlıktan ölecek. Bir türlü sofraya oturmuyor. Ne yapacağımı bilemiyorum." mu diyorsunuz? 
Peki ne yapmak gerekir?
  • Yemek yemeyen çocuklar için kesinlikle öğün arasında bir şeyler verilmemeli. 
  • Yemekten önce iştah kesici abur cuburlar şeyler yasaklanmalı.
  • Çocuk yemek yemese de sofraya oturtulmalı. 
  • Yemek konusunda seçici ve yemekler hakkında olumsuz konuşulmamalı. 
  • Yemekte yerken televizyon kapalı tutulmalı.   
  • Yemek, ödül, disiplin aracı ve pazarlık konusu olmamalı.    
  • Çocuk yemeğini yemediği zaman çocukla ilgilenilmemeli.   
  • Yemekte çocuğa yemesi için psikolojik baskı uygulanmamalı. 
  • Kaşık ve tabakla birlikte çocuğun peşinden koşulmamalı. .    
  • Yemeği ister ye ister yeme tavrı içinde ve ısrarcı olunmamalı.     
  • Yemek hazırlarken çocukların da fikirlerinin alınmalı. .   
  • Yemek yemediği zaman diğer öğünü beklemesi gerektiği söylenmeli.  
  • Yemek yeme alışkanlığı kazandırmak için bir iki öğünü boş geçmenin hiçbir sakıncası olmadığı bilinmeli.

2 yorum:

Burcu Sarımehmet on 5 Ocak 2012 11:37 dedi ki...

sayın Özge KÜÇÜK inan bu yemek konusunda çevremde o kadar inatlaşan anneler varki onları bu şekilde yönlendirebilmek beni çok mutlu ediyor Güzel bir paylaşım çok beğendim bunu belirtmek istedim =)gerisinide istiyorum.

Özge Küçük on 5 Ocak 2012 12:06 dedi ki...

Teşekkür ederim Burcu.Maalesef gerçek bu.Azıcık da olsa yarar sağlayabildeysem ne mutlu bana:) Devamı gelecek :)

Yorum Gönder

 

Büyük Adam Olacağım Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez